Wegańskie lody bananowe z cynamonem

W końcu się przełamałem i zrobiłem lody na mleku kokosowym. Te, o których tyle ciągle czytałem na różnych blogach i stronach internetowych. No i wyszły zadziwiająco smaczne. Kolejny plus - nie dodawałem cukru. Przepis jest wręcz banalny. Co ciekawe, koszt takich lodów jest zaskakująco niski - zrobienie około litrowego pudełka to około 6zł (4zł mleko i 2zł banany).

Składniki:
- puszka dobrze schłodzonego mleka kokosowego
- 4 bardzo dojrzałe banany (najlepiej takie w ciapki)
- cynamon
+ opcjonalnie cukier i sok z cytryny

Przygotowanie jest niezwykle proste. Trzeba wszystko tylko zmiksować na gładką masę, przelać do pudełka i wsadzić do zamrażalki. Ważne jest, aby dość często mieszać, bo zrobi nam się lodowy blok. Ponoć chodzi o napowietrzenie lodów czy inne tego typu bajery, ale wierzę na słowo (chociaż ponoć nie powinno się wierzyć internetom). Najlepiej zjeść na bieżąco świeże, ale można spokojnie przechowywać dłużej.  Wtedy jednak trzeba pamiętać, aby wyjąć lody około 20 minut przed spożyciem albo 1-2 godziny wcześniej przełożyć do lodówki.

Mam jeszcze kilka puszek mleka w szafce, następne będą chyba - lody z masłem orzechowym (domowej roboty masło będzie)!

+ nie zawiera dodatku cukru
+ nie zawiera laktozy
+ nie zawiera glutenu
+ nie zawiera orzechów