Ciasto z kremem fasolowym

17:20


W niektórych krajach azjatyckich słodycze robione na bazie słodkiej fasolki są bardzo popularne. Nie mogłem się powstrzymać, aby nie spróbować wykorzystać tego patentu również w swojej kuchni. Postanowiłem jednak nie podejmować od razu próby robienia np. tradycyjnych japońskich słodkości, ale przeniosłem pomysł na nasze bardziej polskie realia - zrobiłem fasolowy krem do ciasta. Wypiek okazał się bardzo sycący, a na dodatek to ciekawy sposób na przemycenie do diety dodatkowej porcji białka.

Na ciasto:
  • 2 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki wody/mleka sojowego
  • paczka proszku do pieczenia (na 1/2kg mąki)
  • 1/3 szklanki kakao   
Wszystkie składniki wymieszać, wylać na blachę, piec w około 180 stopniach.

Na krem:
  • 2 szklanki ugotowanej na bardzo miękko fasolki adzuki
  • 1/2-1 szklanki cukru pudru (w zależności od tego, jak bardzo słodki krem chcemy)
  • 2 łyżki kakao
  • 2-3 łyżki oleju kokosowego

Wystarczy zmiksować na gładką masę. I przełożyć rozkrojony w poziomie placek. Opcjonalnie polać czekoladą. Jeśli nie jadłeś/-aś nigdy słodyczy z fasoli, miej na uwadze, że mają one specyficzny smak, który nie każdemu odpowiada.



Może Cię zainteresuje:

5 komentarze

  1. Możesz za mnie wyjść i mi gotować, o czym właśnie postanowiłam Cię poinformować. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie da się zrobić, jak na razie to jestem do wzięcia, a gotowanie jak najbardziej, ale ty zmywasz bo ja nie lubię ;)

      Usuń
  2. Ciasta z fasoli w Polsce piekło się już 30 lat temu, albo i więcej. Też z ziemniaków i różnego rodzaju kasz. Więc to wcale nie japońskie pomysły... Przepisy można znaleźć w dobrych, starych polskich książkach kucharskich.

    OdpowiedzUsuń

Like us on Facebook

Subscribe