Dorota Masłowska - Paw Królowej

11:40


Zdarzyło mi się parę razy czytać o Masłowskiej. Jej nazwisko przewijało się ciągle w jakiś tekstach, napotykałem odniesienia itp itde. Czytając różne recenzje widać było wyraźnie, że zdania są bardzo podzielone. No i dobrze. Zazwyczaj to znaczy, że będzie ciekawie.

Cała książka jako taka nie jest gruba. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że zawiera ilustracje (zajebiste). Bardzo lubię książki z obrazkami i boleję bardzo, że obecnie tak rzadko wydaje się coś, co oprócz tekstu zawiera także ilustracje. Patrząc po książkach, w starszych wydaniach dużo częściej pojawiają się różnorakie grafiki (i nie są to książki dla dzieci i młodzieży).

Forma jest bardzo ciekawa, ni to rymowanka, ni to rap. Na początku wpadłem w pewnego rodzaju pułapkę próbując podczas czytania nadać jakiś rytm co okazało się błędem. Niemiłosiernie męczyłem się przez pierwsze 30 stron. Potem zacząłem czytać już normalnie i wtedy było dobrze. A nawet bardzo dobrze. Podoba mi się swego rodzaju zabawa językiem, dziwne, długaśne zdania (jak ja lubię długie zdania). Ciekawa tematyka, parę razy wyrwało mi się niecenzuralne "ale dojebała".

Co rzadko mi się zdarza, zaznaczyłem kilka cytatów, które jakoś tak mi się spodobały.


Wiele jest bezrobocia, wiele ludzi głodnych, a życie na ulicach Polski jest jak „Twoje Bezrobocie” dziennik i „Świat Bezrobotnych” tygodnik, gdzie prezentowana jest moda i uroda bezrobotnych, krzyżówka bezrobotnych, kuchnia bezrobotnych i „zapoznaj bezrobotnych z całej Polski” rubryka, zając po śniegu pomyka, niby jesz gówno, ale za to z tęczowego talerzyka.


jeszcze w przestrzeń z nadzieją dodał: „BO GDYBYŚ TY UMARŁA, JA NA PEWNO CZUŁBYM SIĘ NIEDOBRZE!”, ale nie padła na to żadna odpowiedź, więc postanowił, że ona go nie obchodzi i niech spierdala, i niech u siebie w dupie przyjmie tych wieczornych całych gości.
  
Jeśli konieczność lektury powoduje u ciebie uczucie trudności i nieprzyjemnej przykrości, to właśnie w tym celu został on stworzony przez wyselekcjonowaną autorkę pozbawioną jakichkolwiek zdolności, a przede wszystkim urody, abyś nie miał wątpliwości, czy to książka zła czy dobra, i spokojnie mógł ją odłożyć.

Może Cię zainteresuje:

0 komentarze

Like us on Facebook

Subscribe